Tarup Isenkram gik glip af forårssalget med havemøbler, plantekasser, parasoller, grillting og alt muligt til haven og terrassen, da de skulle lukke i marts. Det hele var klar i butikken.
– Det var hårdt at se på, at andre løb med salget, siger Jan, der er indehaver af Tarup Isenkram. Han er dog meget positiv over sine kunder.
– De har taget godt imod os, så vi har ”ja-hatten” på og glæder os til at komme på arbejde.
Dejligt der er brug for os
De to måneder uden at lave noget var frustrerende. Til gengæld var det en fornøjelse at møde kunderne igen.
– Vi kunne høre, at de havde set frem til at komme ind til os, og de har taget godt imod os. Vi har fået tilbagemeldinger som: ”Hvor er vi glade for, I har åbent igen” og ”hvor er det godt at se jer”, fortæller Jan.
– Bare det, at de kommer og siger, at det er dejligt, vi er åbne igen, er pragtfuldt. Det er en god fornemmelse, at de kan lide, vi er her. Man nyder at komme på arbejde, når der er nogen, der har brug for én.
Godt kram til kunderne
Tarup Isenkram er med i kæden Din Isenkræmmer, der er kendt for sine gode tilbud. Jan har haft butikken i Tarup Center i fem år. Han blev udlært i isenkram, da han var 18 år. Hvis han selv skal sige det, har han altid været isenkræmmer – og lidt af en kræmmer.
– Hvis prisen er rigtig, så sælger vi det, siger Jan, der har butikken fuld af kram til kunderne.
Isenkram betyder oprindeligt ”jernvarer”, men er blevet en fællesbetegnelse for køkkengrej, værktøjer, nyttige genstande, udstyr og redskaber til madlavning, rengøring, hus og have.
– Det er meget blandet, hvad vi sælger. Det har også været meget blandet, hvad vi solgte lige efter åbningen. Jeg tror bare, at folk har savnet at komme ud og købe et eller andet. Noget man måske har stået og manglet i hverdagen – i køkkenet, på terrassen eller i boligen, siger Peter.
Vi er super glade for at se vores kunder igen, og de har virket super glade for at se os. Dén glæde tager vi med os hver dag på arbejde.
Jan
Tak med et virtuelt kram
– Vi er super glade for at se vores kunder igen, og de har virket super glade for at se os. Dén glæde tager vi med os hver dag på arbejde.
– Selv om de måske ikke køber noget hver gang, så skal de lige ind og kigge, hvad vi har, siger Jan, der har masser af virtuelle kram til sine kunder. Han takker for, at de er tilbage og er positiv over, at han ikke er den eneste, der har savnet at komme i butikken.
Personalet har også glædet sig til at komme ud til kunderne igen. Nogle af dem må dog vente lidt endnu. Jan har stadig medarbejdere hjemsendt, men forventer, at de er tilbage hen over sommeren.